Kerst nail art #1: It’s so fluffy!

IMG_1288-2

Nu ik als au pair werk kijk ik bijna elke dag Despicable me (1 of 2, soms ook allebei). En dit is echt letterlijk. Als Dexter nog geen Despicable me heeft gezien die dag vind hij het maar niets..

Omdat het bijna kerst is heb ik het gekoppeld met Despicable Me! Vandaag heb ik voor jullie een leuke tutorial!

Now I’m working as an au pair one of my day jobs is watching Despicable me (1, 2 or both) If Dexter didn’t see the minions before he goes to sleep he doesn’t like it at all.

I thought it would be fun to combine Christmas and the minions! So I’m showing you my first Christmas nail art from this year with an tutorial!

Voor deze nail art heb je witte, rode, gele, zwarte en zilveren/gouden nagellak nodig. Dottingtools & kleine penselen zijn handig om de nail art mee te maken. Flocking powder is leuk als extra maar daardoor word de houdbaarheid van je nagels niet beter.

For this nail art you will need white, red, yellow, black and silver/gold nailpolish. Dottingtools and tiny brushes are good to have so you can make the nail art. You can use flocking powder as an extra but it gets messy after a few hours.

IMG_1303-2

Ik heb gebruikt (I’ve used) : Flormar 400, Sally Hansen Cherry Red, Ulta3 frangipani, NYC 119 City Black out en een Sand style lakje van P2.

IMG_1235-2

Je begint met gele nagels waarvan je later het bovenste gedeelte rood maakt. Laat alles altijd goed drogen!

Start with yellow nails. When these are dry you can make the top red. Make sure everything is dry before you continue!

IMG_1238-2

Maak met een dun kwastje een zwarte lijn een stukje onder het rode.

Make a thin black line underneath the red using a thin brush.

IMG_1244-2

Met een dottingtool maak je zilveren of gouden stippen op het zwarte lijntje.

Make silver or gold dots on the black line with a dottingtool.

IMG_1250-2

Met hetzelfde kwastje als de zwarte lijn maak je een mondje onder de zilveren stippen.

Using the same brush as you did for the black line make a mouth underneath the silver dots.

IMG_1254-2

Maak daarna met rood de kleding van de minion.

Make the clothes of the minions with red nailpolish.

IMG_1260-2

Op de zilveren stippen maak je nu een witte stip.

Make white dots on the silver dots.

IMG_1275-2

Maak het bontkraagje met wit en zet met zwart stipjes in de ogen. Ik heb besloten om de linkse minion (Dave) toch ook maar een bontkraag te geven.

Make the fluffy part with white and make tiny black dots in the eyes. I decided to give the left minion (Dave) a fur collar as well.

IMG_1281-2

Ik vond de bontkraag van Dave er een beetje als een baard uitzien. Ik besloot er maar een Santa van te maken!

The fur collar from Dave looks like a beard to me. I decided to make him a Santa!

IMG_1285-2

Met zwart er nog even een mondje in maken. Zo is de nail art eigenlijk al af. Je kunt hem zo laten of de laatste stap ook nog uitvoeren.

Give Dave a mouth with black and you’re done! You can leave the nail art like this or follow the last step as well.

IMG_1294-2

Bedek het gedeelte dat je fluffy wilt hebben met topcoat. Bedek niet meteen alles want dan is het alweer droog voordat je het poeder erop kunt doen. Pak het poeder op met een pincet en druk het op de nog natte topcoat.

Cover the parts that need to be fluffy with topcoat. Don’t cover everything at the same time because it wil be dry before you can put the powder on it. Pick up the powder with a teezer and push it on the topcoat.

IMG_1289-2

IT’S SO FLUFFY I’M GONNA DIE!!!

Wat vind jij van deze nail art?

What do you think about this nail art?

Liefs, Myrthe

5 gedachtes over “Kerst nail art #1: It’s so fluffy!

Geef een reactie

