Neon spotted nails!

klaar2Watermarble is eigenlijk nooit mijn sterkste punt geweest.. Maar spotted nails zou misschien wel moeten lukken! Ik besloot het nog maar een kans te geven!

Kijk je mee?

Deze nail art is best makkelijk… Als je het eenmaal onder de knie hebt! Het is echt een kwestie van oefenen en kijken hoe alles het beste uit komt. Ik ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat maar misschien word het mooier als ik hem nog een keer maak!

lakjes

Voor deze nail art heb je een aantal lakjes nodig. Ik heb gekozen voor neon kleuren. De lakjes van safari zijn heel fijn voor deze nail art en zijn voor €1,- per stuk zeker de moeite waard! Het groene lakje van Flormar vind ik minder fijn voor deze nail art. Een witte ondergrond is echt nodig voor deze nail art omdat de lakjes minder goed dekken op deze manier. Ook een top en basecoat zijn geen overbodige luxe. Een tandenstoker is ook erg handig.

overig

Wat echt geen overbodige luxe is: plakband! Hiermee kun je je vingers afplakken voor je met water marble begint. En een goedkope parfum is handig om de ‘gaten’ in de nagellak te maken tijdens het marble-en.

wit

Zoals ik al zei is een witte basis nodig voor deze nail art. Maak hem dekkend en laat hem goed drogen.

plakband

Daarna plak je je vingers af met plakband. Het is niet handig om je nagels nog te moeten lakken als het plakband erop zit.

IMG_0094Laat een aantal druppels nagellak in een beker vallen. Zorg dat het een aantal druppels zijn zodat de nagellak beter dekt als hij op je nagel komt.

IMG_0095Spuit er daarna wat parfum overheen. Je zult zien dat de nagellak uit elkaar gaat en aparte vormen aanneemt.

oranje

Als je die stappen gedaan hebt kun je de nagel erin doen. Zorg dat de oppervlakte van de nagel als eerst op de nagellak komt en laat je vinger er dan in hangen. Blaas op de nagellak die om je vinger zit zodat deze droog word. Pak dan je tandenstoker en haal de overtollige nagellak van het wateroppervlak. Daarna kun je de nagel eruit halen. Het makkelijkste is om dit nagel voor nagel te doen (dus met elke nagel beginnen met een schoon wateroppervlak). Je kunt als het wat beter gaat ook twee nagels per keer doen. Zo gaat het sneller en heb je minder nagellak nodig.

oranje groen

Doe dit daarna ook met een andere kleur. Herhaal de stappen die hierboven staan.

alles met tape

Je kunt zelf kiezen hoeveel kleuren je wilt gebruiken. Ik heb gekozen voor vier. Maar ik vind de roze kleur op mijn pink en wijsvinger iets te aanwezig. Bij mijn ringvinger zijn er iets te veel kleuren over elkaar heen gegaan waardoor ze minder mooi worden. Mijn middelvinger vind ik wel leuk! Dit kun je natuurlijk mee nemen naar de volgende hand!

alles vies

Haal voorzichtig het plakband eraf. Zie je hoe groot het verschil is! Ik ben blij dat ik mijn nagels eerst afgeplakt had!

klaar2

Haal de rest van de nagellak die op je huid zit eraf met een wattenstaafje met nagellak remover. Nog een topcoat eroverheen zodat de nail art langer blijft zitten. Vergeet ook niet je nagelriemen te verzorgen. Plakband en nagellak remover zijn niet heel goed voor ze!

rechts

Mijn andere hand moest er natuurlijk ook aan geloven. Ik vind deze beter gelukt dan de eerste. Hoewel de kleur oranje wat minder had mogen zijn. Maar zoals ik al zei: Oefening baart kunst!

Wat vind jij van deze nail art?

Liefs, Myrthe

4 gedachtes over “Neon spotted nails!

  1. Ik heb dit ook eens gedaan maar mijn lakje spreid niet en ook spreid het niet open als ik er parfum op spuit…
    Maar jet ziet er tof uit!! Leuk dat je neon lakken hebt gebruikt!!
    XOXO Esmee

Geef een reactie

