Ik ga naar Australië!!

197152_1477175229801_3672469_n

OMG OMG OMG!! Het staat vast: ik ga een jaar naar Australië! En man wat heb ik er zin in!!

Ben je benieuwd: hoe, wat, waar en waarom? Kijk dan verder!!

De reden komt eigenlijk neer op: studie keuze maken is moeilijk. Ik wist het gewoon even niet meer zo goed en zat te twijfelen tussen een aantal opleidingen. Natuurlijk had ik nog even snel een keuze kunnen maken hiertussen en ervoor gaan. Maar ik denk niet dat het slim is om op zo’n manier een studie keuze te maken. Daarom werd het tijd voor een tussenjaar. Omdat ik toch graag iets nuttigs wilde doen had mama het idee om naar Australië te gaan. Zo klinkt het misschien net alsof mama me weg wil hebben maar dit is niet het geval. Eerder dit jaar zat ik al te denken om dit te doen. Nu het toch wel erg goed uitkomt leek het mama ook een erg goed idee!

200613_1477175669812_3904798_n

Zoals een aantal van jullie misschien wel weten ben ik (samen met mama) al eens eerder in Australië geweest. Dit was in 2009 we zijn toen een maand geweest. We hebben toen een camper gehuurd en zijn zo het land gaan verkennen. Maar jezus! Wat is dat groot! Na een maand hadden we het nog lang niet gezien en baalde we enorm dat we weer terug moesten. In het vliegtuig op de terug weg wist ik het al: ik moet hier een keer terug gaan.

189535_1477166829591_5727088_n

De planning tot nu toe: 27 augustus vertrek ik vanaf Schiphol. De eerste week ga ik met een groepsreis naar Australië. Je kunt ook alleen gaan maar het lijkt me wel prettig om de reis (twee dagen) niet alleen hoeven te zijn. De mensen die ook mee gaan ken ik (nog) niet maar daar hebben we dan genoeg tijd voor! Als we in Sydney zijn gaan we allerlei zaken regelen zoals verzekering, bankpas, sofinummer en telefoon nummer. Ook gaan we bijvoorbeeld naar de Blue Mountains een super mooi natuur gebied in Australië! Voor de hele groepsplanning en de site waarmee ik dit geboekt heb klik hier.

190542_1477167109598_6835866_n

Na die week ga ik werken als au pair. In Sydney word ik aan drie gezinnen voorgesteld en mag ik er zelf een uitzoeken waar ik de meeste klik bij heb. Dit lijkt me wel raar om te doen maar zo heb je meer kans dat je meteen bij een gezin geplaatst word waar je met plezier kan werken. Hier ga ik minstens 6 maanden werken. Het kan zijn dat ik dit langer ga doen om op deze manier meer geld te sparen voor de rest van mijn reis. Dit hangt nog even af van mijn spaar talent ;) Hierna ga ik door Australië heen reizen en ga ik proberen zoveel mogelijk te zien! Ook ga ik een tussenstop maken op de terug weg in Azië om daar nog een tijdje rond te reizen. Deze tussenstop is een gratis mogelijkheid bij het ticket wat ik heb dus het lijkt me een mooie kans om nog een extra land te bezoeken.

199026_1477167669612_5501494_n

Wil je op de hoogte blijven van mijn verhalen dan kun je kijken op mijn reisblog! Klik hier om deze te bekijken. Ook zal ik af en toe wat plaatsen op deze blog. En ik ga ervoor zorgen dat ik mobiel internet heb daar (lekker goedkoop what’s appen ipv smsen!). Zo kan ik ook foto’s op instagram zetten!

Dit is mijn update over Australië! Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als ik!

Liefs, Myrthe

7 gedachtes over “Ik ga naar Australië!!

  1. Wow wat stoer! Wel jammer dat je blog dan minder vaak geupdate wordt natuurlijk, maar ik ben blij voor je! Kan ik je reisblog ook volgen met bloglovin?

Geef een reactie

