Letters versieren deel 2!

spuitbusEerder liet ik jullie al de letters zien die ik blauw gemaakt had. Maar hierbij had ik niet echt een goed stappenplan/tutorial. Vandaar dat ik nog wat extra ‘letters’ gekocht heb om er alsnog een te maken voor jullie!

Kijk je mee?

De letters die ik gebruik heb ik gekocht bij Xenos! Ze zijn minder dan €2,- per stuk dus dat valt best mee! Ze hebben deze letters nog steeds dus je zou het na kunnen maken.

Verder heb je een basis kleur nodig (ik gebruik een montana spuitbus) en een hoop nagellak kleurtjes (het mooiste is in de zelfde kleur maar verschillende tinten).

Leg de letters of figuren op een krantje neer (ik raad je aan om een grotere krant te pakken als wat ik gedaan heb, want dat was geen succes).

gespoten

Spuit de figuren met de kleur die je hebt. Spuit ook de zijkanten van de letters/figuren. Dit geeft een mooier effect!

Even wat tips voor als je dit doet:

1. Trek oude kleren aan (de verf gaat niet uit je kleding).

2. Doe het buiten.

3. Bedek de tafel met een krant (doe niet eigenwijs zoals ik met een klein krantje want dat werkt niet…).

4. Je nagels kunnen ook onder de verf komen. Zorg dus dat je nagellak op hebt die er af mag.

Vervolgens laat je dit goed drogen.

rood

Nadat ik mijn figuren (net als de vorige keer) licht blauw gespoten had kwam ik tot de conclusie dat ik de figuren rood wou maken. Niet echt handig maarja..

Zoals je kunt zien op de foto liggen er een hoop vieze sponsjes. Ik heb verschillende tinten rode/roze gebruikt en ervoor gezorgd dat er geen blauw meer te zien was. Als de nagellak niet in een keer sponzen dekt laat het dan even drogen en breng daarna nog een laag aan.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een kleur rood (of welke kleur je dan ook gekozen hebt) te gebruiken. Maar persoonlijk vind ik het wel leuk om wat verschillende kleuren te gebruiken.

schaduw

Het is niet super goed te zien op de foto maar ik heb de figuren een soort schaduw effect gegeven. Aan de rechterkant heb ik een laagje flakies en donkere glitters toegevoegd. Het effect is niet heel erg mooi. Maar het is ergens toch ook wel leuk!

Bij de blauwe letters heb ik er ook rhinestones opgeplakt. Dit heb ik bij de rode weg gelaten. Voor degene die ze er toch graag op willen hebben:

1. Plaats een druppel topcoat op de plek waar je de steentjes wilt.

2. Gebruik een pincet of iets anders om de steentjes op de plaats te leggen.

3. Ga er nog een keer met een topcoat overheen zodat de steentjes goed op zijn plaats blijven.

klaar

Nadat de letters goed droog zijn kun je ze opplakken! Hiervoor kun je dubbelzijdige tape gebruiken. Ik heb de figuren iets schuin opgeplakt. Ik vind dat dat wel een leuk effect geeft!

Wat vind je van deze letters? Ga je het zelf ook proberen?

Liefs, Myrthe

3 gedachtes over “Letters versieren deel 2!

  1. Leuk! Dat ziet er echt leuk uit! Ik wil het zelf ook doen, alleen ik heb er bijna geen plek meer voor mijn kamer hangt toch met van alles en nog wat vol xD

Geef een reactie

