First things tag!

tumblr_ml4jsqql9H1qcdzcvo1_500_largeHet was alweer een hele tijd geleden dat ik een tag gedaan had. Daarom vond ik het weer tijd om er een op mijn blog te plaatsen! Deze tag gaat over dingen die je als eerste doet.

Kijk je mee?

Eerste ding dat je doet als je ‘s ochtends wakker wordt?
Naar de wc. Ik drink best veel, daarom moet ik vaak plassen. Dit is dus ook iets wat ik moet als ik wakker word.

Eerste ding dat je doet als je naar de sportschool gaat?
Omkleden? In een spijkerbroek of panty is het natuurlijk niet zo’n succes ;)

Eerste ding dat je doet als je thuiskomt van je werk of school?
Heel slecht maar ik zet vaak meteen mijn laptop aan. Maar als ik rond etenstijd thuis kom eet ik eerst gezellig met de rest en dan zet ik hem daarna aan ;)

tumblr_ml6qpaUOqH1so6y54o1_400_large

Eerste auto?
Dit zijn de auto’s die ik heb. Het liefst rijd ik in de Mercedes die vooraan staat! Die trekt lekker snel op. Maar als ik ga winkelen en veel ruimte nodig heb voor alle designer kleding die ik ga kopen ga ik liever met mijn hummer! Zo kan ik hem lekker vol laden!

Nee helaas.. Was het maar zo’n feest! Ik heb zelf geen auto.. Ik heb er gewoon geen geld voor. Maar gelukkig kan ik wel de auto van papa en mama lenen! Dat is wel fijn! (het is een stationwagon dus kan hem alsnog vol laden, maar dan niet met designer kleding)

Eerste ongeluk/verkeersovertreding?
Echt een ongeluk was het (gelukkig) niet! Maar een paar jaar geleden heb ik wel schade gereden. Gelukkig was het niet mijn schuld, ik kwam namelijk van rechts. Er kwam alleen een auto die ‘vergeten’ was naar rechts te kijken dus hij knalde tegen mij aan. Het was gelukkig bij ons om de hoek dus mama was er snel bij. We hebben een schade formulier ingevuld en uiteindelijk heeft zijn verzekering het vergoed omdat het zijn fout was. Het viel gelukkig reuze mee maar ik ben echt erg geschrokken!
En mijn eerste verkeersovertreding (sowieso mijn eerste boete, ik ben zo’n braaf meisje:P) was toen ik mijn broer weg moest brengen. Hij had nogal haast dus zat zich lekker druk te maken langs me. Waardoor ik maar liefst 5 km te hard reed! Nou nou! En toen viel er een tijd later een leuke boete op de mat.. Zonde van het geld!

tumblr_ml5kfq61Fs1rrkmt0o3_400_large

Eerste ding dat je wilde worden als je later groot was?
Ik wilde altijd juf worden. Maar ik denk dat dat niet zo’n succes zou worden i.v.m. mijn dyslexie. Daarom ben ik van plan wiskunde docent te worden. Het is wel iets totaal anders dan wat ik nu doe (grafisch vormgeven) maar met stage ben ik erachter gekomen dat het niet mijn ding is om 8 uur per dag achter een beeldscherm te zitten.

paola12348-fa3b7312cb8e438e97a7_large

Eerste keus qua drinken?
Qua alcohol vind ik apfelkorn met ijsthee erg lekker. WAT??! Je hebt het goed gelezen: apfelkorn met ijsthee. En dan het liefst perzik ijsthee. Dat is echt lekker. Mijn neef heeft me dit ooit laten proeven en ik was meteen verkocht! Maar je kunt me ook altijd blij maken met een lekkere cocktail! Of een biertje vind ik vaak ook wel prima!
En non alcoholische dranken vind ik Crystal clear, ranja (liefst van slimpie de groene!) en sapjes erg lekker! Ik vind het altijd super als mama smoothies maakt! Die zijn altijd heerlijk en heb je meteen je dagelijkse vitamines binnen!

tumblr_lj3u7aODRu1qiv9a5o1_500_large

Eerste keus dessert?
Ik vind viennetta ijs echt super lekker! We eten dit eigenlijk alleen maar met kerst maar ik denk dat het daarom specialer is en juist super lekker (als je het elke week eet is er ook niets meer aan). Verder vind ik stracciatella erg lekker! En dan het liefst gewoon vla.
Verder ben ik ook dol op dit gerecht! *klik*

Eerste liedje dat in je opkomt?
Het nummer van Christina Aguilera zit na een week nog steeds in mijn hoofd! Sinds ik deze nail art gemaakt heb krijg ik hem er niet zo goed meer uit!

Eerste grote aankoop?
Dat weet ik nog goed! Dat was mijn tv! Ik had toen een kleine blauwe (toen was ik al gek op blauw!) tv gekocht van mijn spaarcenten. En hij doet het nog steeds! Hij staat nu alleen niet meer op mijn kamer maar mijn broertje gebruikt hem om te gamen.

Eerste baantje?
Ik heb natuurlijk (volgens mij doet bijna iedereen dit als eerste) een kranten wijk gehad. Maar het leek me altijd leuker om te werken in een winkel. Later heb ik gewerkt bij de Timco (een soort action) bij mij om de hoek. Maar hier had ik het niet helemaal naar mijn zin en ben ik na 4 maanden weg gegaan. Daarna heb ik 3 jaar bij V&D gewerkt en vervolgens nog 2 jaar bij C&A. En binnenkort ga ik beginnen bij BP!

tumblr_ml4jsqql9H1qcdzcvo1_500_large

Eerste keer vliegen? 
De eerste (en ook enige) keer vliegen is naar Australië geweest. Hier ben ik met mijn moeder een maand geweest. We hadden drie vluchten heen en drie terug dus het was een lange reis! We hadden een overstap in Londen en een in Singapore. In totaal hebben we tussen de 26 uur heen en volgens mij 28 uur terug gerezen. Mama was ook nog niet vaak wezen vliegen. Ze was daarvoor alleen nog in Londen geweest met het vliegtuig. Je kunt dus wel zeggen dat het allemaal heel spannend was maar het was wel te doen!

Deze tag mag je natuurlijk overnemen! Je kunt ook de antwoorden in een reactie zetten!

Liefs, Myrthe.

Bron afbeeldingen.

4 gedachtes over “First things tag!

  1. Wouw op die foto met je auto’s lijkt het niet eens in nederland, is het wel in nederland? ;P ehh, even een onbeschofte vraag maar; Heb je veel geld? ;$ (dat lijkt namelijk zo, je hoeft die vraag ook niet persé te beantwoorden.)

Geef een reactie

