Catrice nagellak! Oud & nieuw!

frontHet zal je vast niet ontgaan zijn dat Catrice met een vernieuwde nagellak collectie is gekomen! Het assortiment is namelijk helemaal veranderd en de flesjes ook.

Kijk je mee naar de vergelijking tussen de oude en de nieuwe lakjes?

 

Ik heb in mijn stash gezocht naar een lakje dat het dichts in de buurt komt van een nieuw lakje. Op dit moment heb ik maar drie nieuwe lakjes dus de keuze was een beetje beperkt. Op de foto zie je links een oud lakje er rechts een nieuw.

710 swatch

Dit is de swatch van het oude lakje: 710 Dulce & Havanna. Dit lakje dekt erg goed in twee dunne laagjes.

23 swatch

Dit is het nieuwe lakje. Helaas was de zon net achter de wolken verdwenen toen ik hiervan foto’s ging maken. Het lakje heet 23 The Monkey Gets Funky. Zoals je op de foto kunt zien zitten er gouden shimmers in. Dit lakje dekt na twee gewone laagjes.

2swatches

Hier scheen de zon dan wel weer! Boven zie je het oude lakje (710) en onder het nieuwe lakje (23). De kleuren lijken niet heel veel op elkaar maar het kwam het dichts bij!

Qua lakken merk ik bij deze lakjes niet veel verschil. Natuurlijk zullen er wel andere kleuren zijn die minder goed dekken maar dat is ook bij de oude collectie.

backAan de achterkant is niet veel verschil te zien. De barcode zit op een andere plaats. Bij het oude lakje zit de barcode onder (omdat dit rond afloopt is dit nog wel eens lastig om te scannen en zie ik regelmatig chagrijnige gezichten bij de Kruidvat medewerkers). Bij het nieuwe lakje zit het aan de zijkant. Hierdoor is het oppervlakte recht en makkelijker te scannen.

Verder zit er bij het nieuwe lakje een soort deuk aan de onderkant. Ik weet niet hoe ik dit goed moet uitleggen. Bij de swatchfoto’s kun je dat goed zien.

dop

Bij de dop is wel iets veranderd. Nu staat er namelijk Catrice boven op. Ik vind dit wel een leuk extraatje en geeft het wel iets luxer effect.

Flesjes

Het flesje is ook wat anders. Op deze foto kun je goed zien dat de hals van het nieuwe flesje een stuk langer is! Het kwastje is ook wel iets anders maar ik vind dit eigenlijk geen vooruitgang. Het is eigenlijk een stuk platter en minder netjes afgesneden. Niet echt een vooruit gang dus… Jammer! En eigenlijk snap ik ook niet zo goed waarvoor die lange hals is. Maar echt storend is het niet.

Even samengevat dingen die veranderd zijn:

  • De nummers zijn anders. Eerst bestond het altijd uit drie getallen en was het laatste getal vrijwel altijd een nul (tot ze op het laats in de knoop kwamen toen werd het soms ook een vijf). Nu zijn het twee getallen.
  • Op de dop staat ‘Catrice’.
  • De hals van het flesje is langer.
  • Het kwastje is minder netjes afgesneden.
  • Er zit een soort deuk onder in het flesje.
  • Het plastic voelt goedkoper aan.
  • De prijs is weer verhoogd.

Al met al dus niet super erg verbeterd maar wel een hogere prijs. Dit vind ik persoonlijk wel jammer omdat juist de goedkope lakjes (en acties van 2 Catrice lakjes voor €4,- dat nu 2 voor €5,- is) Catrice een leuk merk maakt. In beide lakjes zit 10 ml dus dat is ook niet veranderd.

De nieuwe Catrice lakjes zijn te koop bij Kruidvat en Trekpleister voor €2,99 per stuk.

Wat vind jij van de vernieuwde lakjes?

Liefs, Myrthe

2 gedachtes over “Catrice nagellak! Oud & nieuw!

  1. Ik vind het uiterlijk van de nieuwe flesjes echt super mooi. Ik heb nu al wel een stuk of 8 nieuwe lakjes waarvan de kwastjes van zeker 3 lakjes echt mismaakt zijn :p Die zijn helemaal krom, das dan wel weer jammer haha, maar goed :p

Geef een reactie

