ABC!

Dit stond al langer op mijn blog maar omdat ik het een beetje wil reorganiseren wil ik een aantal dingen veranderen. Vanaf nu staat er in de balk boven dus geen ABC meer maar ‘Handig’. Hier komen alle artikelen te staan die in mijn ogen handig zijn. Zoals eBay shoptips, tips voor nagels lakken & nail art en dus een ABC met allerlei termen die voorbij kunnen komen op mijn blog! Op dit moment zijn dat de drie dingen die ik een speciaal plekje wil geven op mijn blog en zul je die vinden onder ‘handig’. Als er nog meer handige artikelen bij komen zal ik die er bij zetten!

Omdat ik tijdens het bloggen wel eens termen gebruik die misschien niet bij iedereen bekent zijn lijkt me dit wel handig. Zo kun je wanneer je een bepaald woord niet kent het opzoeken in mijn mini woordenboekje.

Wanneer je nog woorden tegenkomen op mijn blog die hier niet bij staan kun je altijd een reactie achterlaten. Dan kan ik het erbij zetten!

A

Arcadeboog: De plek bij je oog waar het wenkbrauwboog begint.

B

Basecoat: Een doorzichtige nagellak die je aanbrengt voor je nagellak. Deze voorkomt verkleuringen van je nagels en zorgt ervoor dat je nagellak beter blijft zitten.

Blenden: Hiermee laat je twee (of meerdere) kleuren oogschaduw in elkaar over lopen/vervagen.

Bokkenpootje: Hiermee kun je nagelriemen terugduwen.

Budget lakjes: Goedkope lakjes die makkelijk verkrijgbaar zijn bij drogisten.

C

Chippen: Dit gebeurd wanneer er stukjes nagellak van je nagel af gaan.

Creamy/Creme: Gewone kleur nagellak, geen shimmers of glitters erin.

Crease: Het zelfde als arcadeboog alleen dan in het Engels.

Creasen: Wanneer je oogschaduw zich in de loop van de dag ophoopt in de arcadeboog.

Cuticle: Engelse woord voor nagelriem

D

DIY: Afkorting voor Do It Yourself. Hierin word getoond hoe je zelf dingen kunt maken.

Dottingtool: Een pennetje waarmee je stipjes op je nagels kunt zetten.

Dupe: Een bijna identieke en goedkopere versie van een duur product. Bijvoorbeeld een nagellak van essence die bijna hetzelfde is als een lakje van OPI.

Duochrome: Een nagellak waar je veel kleuren in kan zien.

E

EOTD: Afkoring voor Eyes Of The Day, ik laat dan zien welke make up ik draag voor bijvoorbeeld een speciale gelegenheid.

F

Fall-out: Wanneer oogschaduw tijdens het aanbrengen op je wang valt.

H

High-end: Duurdere make-up merken die niet bij de drogist te koop zijn. Deze worden vaak verkocht in een parfumerie.

Holografischnagellak: Nagellak met een soort 3D/regenboog effect geeft wanneer de zon of fel licht erop schijnt.

L

LE: Afkorting voor Limeted Edition. Merken brengen vaak speciale dingen uit in hun LE, deze is dan maar tijdelijk te koop.

M

Marble nailsMet deze techniek laat je de nagellak in elkaar overlopen door middel van een dotting tool of satéprikker.

Magnetic nail art: Door gebruik van speciale nagellak en magneten patroontjes creëren op je nagels.

N

Nail art: Het versieren van je nagels. Je kunt dit op verschillende manieren doen, deze komen voorbij op mijn blog.

Nagelriem olie: Speciale olie om je nagel riemen te verzorgen. Hierdoor worden je nagels sterker. Als je je nagelriemen terug wilt duwen kun je deze ook gebruiken om ze soepeler te maken.

NOTD: Afkorting voor Nails Of The Day, ik laat dan zien welke nagellak/nail art ik draag voor bijvoorbeeld een speciale gelegenheid.

Nude: Een nude kleur is een vrij neutrale kleur, deze is daarom vrij natuurlijk.

P

Pigmentatie: Als bijvoorbeeld een oogschaduw een hoge pigmentatie heeft geeft hij veel kleur af. Wanneer de pigmentatie laag is geeft hij weinig kleur af.

Primer: Een basis die je opdoet onder je make-up, dit zorgt ervoor dat het beter blijft zitten en voorkomt bijvoorbeeld creasen. Ook word de kleur intenser.

R

Review: Hierin staat de mening van mij over een product of winkel. Ik schrijf mijn reviews altijd naar mijn mening. Ik schrijf eerlijk wat ik ervan vind en ga niets mooier laten lijken dan het is!

Rhinestones: Diamant achtige steentjes die gebruikt worden bij nail art.

Ridgefiller: Een nagellak die je aanbrengt onder je nagellak, hierdoor word de nagel gladder.

S

Sheer: Wanneer bijvoorbeeld een oogschaduw weinig pigmentatie heeft en daardoor vrij transparant is.

Shimmers: Kleine glittertjes die een glans veroorzaken in bijvoorbeeld een nagellak.

Shoplog: Een artikel over producten die je gekocht hebt.

Stash: Persoonlijke collectie van make-up producten.

Stripers: Nagellak met een dun kwastje om nail art mee te maken.

Swatch: Een voorbeeld van hoe een make-up product ergens op uit komt te zien. Bijvoorbeeld een oogschaduw op je arm of nagellak op nagels.

Stempel nail art: IJzeren plaatjes met figuurtjes en patroontjes gebruiken om je nail art mee te maken.

T

Topcoat: Een transparante nagellak die je over je gekleurde nagellak aanbrengt. Hierdoor blijft je nagellak langer zitten en krijgt het een mooie glans. Je hebt ook topcoats met effecten bijvoorbeeld mat of glitters.

Tutorial: Met foto’s, filmpje of afbeelding duidelijk maken hoe je een bepaalde look/nail art maakt.

Tipwear: Wanneer de bovenste gedeelte van je nagellak afslijt. Op het bovenste gedeelte zit dan op een stukje van je nagel geen nagellak.

V

Verdunner: Nagellak verdunner word gebruikt wanneer een lak dikker is geworden doordat deze veel gebruikt is.

W

Water marble: Op water maak je met nagellak een patroon. Deze kun je uiteindelijk op je nagels maken.

2 gedachtes over “ABC!

Geef een reactie

