Tips voor nagels lakken en nail art!

93a820e69d54f1d0f89f029d7485bf08_largeDit klinkt misschien vrij overbodig. Iedereen weet toch hoe je je nagels moet lakken? Maar toch zijn er tips die ik graag met je wil delen! Hierdoor word het makkelijker om je nagels mooi te lakken en daardoor lukt het ook beter om een nail art te maken!

Kijk je mee naar de tips?

Hierboven zie je al een plaatje met een soort stappenplan. Ook dit ziet er overbodig uit maar eigenlijk is het best handig! Omdat de tekst in het Engels is zal ik het even vertalen. Als er woorden tussen staan die je niet kent kun je ze opzoeken in mijn ABC!

1. Start met een schone nagel. Zorg ervoor dat je nagel geen nagellak of olie bevat (beide kun je weghalen met nagellak remover). Ook als je nadat je nagellak eraf gehaald hebt je nagels geveild hebt is het slim om ze nog even goed schoon te maken. Zo voorkom je dat er nog stof op je nagels zit!
2. Een basecoat of ridge filler! Erg belangrijk maar word nog vaak vergeten. Hierdoor blijft je nagellak beter en langer zitten en verkleuren je nagels minder snel! Laat dit drogen.
3. Plaats een druppel nagellak in het midden van je nagel bij je nagelriem. Zorg dat er genoeg ruimte tussen de druppel en je nagelriem inzit.
4. Duw de druppel wat naar beneden maar laat nog steeds voldoende ruimte vrij tussen je nagel riem en je nagellak.
5. Smeer de druppel nu uit naar boven naar het einde van je nagel.
6. Ga terug naar druppel en veeg deze uit naar de zijkant van je nagel. Zorg hierbij ook dat er genoeg ruimte tussen je nagellak en je nagelriem zit.
7. Trek dit helemaal door naar het einde van je nagel en zorg dat deze kant bedekt is met nagellak.
8. Herhaal stap 6, maar nu aan de andere kant van je nagel.
9. Herhaal stap 7 ook aan deze kant.
10. Wanneer nodig bedek je nagels nog met een tweede of derde laag. En daarna met een topcoat. Een topcoat zorgt ervoor dat de nagellak mooi glanst en beter blijft zitten.

Nu denk jij vast: net of Myrthe dat elke keer zo doet! Ja eigenlijk wel. Met zoveel stappen ziet het er een beetje uit als veel werk maar eigenlijk valt het wel mee en gaat het best snel!

546281_397524133669538_116607443_n_large

Wat ik ook erg belangrijk vind bij een nail art: bepaal zelf wat je ermee doet! Het zijn jou nagels! Stel ik gebruik blauw in een van mijn nail arts (omdat ik dat een mooie kleur vind) en jij hebt een hekel aan blauw. Dan gebruik je toch lekker een kleur die jij mooi vind! Het zijn jou nagels dus je kunt zelf weten wat je ermee doet. En het voordeel van zelf je nail art maken (i.p.v. bijvoorbeeld nagel stickers) is dat je het zo kunt maken dat jij het leuk vind!

Ik vertel je natuurlijk graag nog wat meer tips! Hier al mijn tips op een rijtje:

tumblr_loly2uZC3p1r04qsho1_500_large

1. Ga eerst naar het toilet en pak wat drinken zodat je dit tussendoor niet meer hoeft te doen. Als er nog andere dingen zijn die misschien tussendoor kunnen komen doe deze dan ook eerst! Zet ook vast de nagellak en nail art spullen klaar (basecoat, topcoat, nagellak, stripers, dottingtools en kwastjes).
2. Basecoat!
3. Maak de laagjes nagellak zo dun mogelijk. Hierdoor drogen ze sneller!
4. Heb je wel eens dat je nagellak droog lijkt maar als je dan iets gaat doen de helft er weer af gaat? Dan is het bovenste laagje nagellak droog maar die eronder dus niet. Omdat er een nieuw laagje overheen zit droogt de onderste laag heel langzaam! Daarom: laat altijd laag voor laag je nagels drogen! En hier zijn de dunne laagjes dus weer heel handig! Je kunt beter drie dunne laagjes doen dan twee dikke.
5. Geen geduld om je nagels te laten drogen? Ik geef toe, dat had ik eerst ook niet. Daarom zet ik altijd een film, serie of iets anders op zodat ik iets te doen heb als ze moeten drogen.
6. Zorg dat je nagels helemaal droog zijn als je met nail art begint. Begin dan rustig met de nail art. En rustig blijven is echt de oplossing voor nail art! Als je gehaast aan het werk gaat schiet het natuurlijk niet op.
tumblr_lqlceaUDw21qbxpeso1_500_large
7. Lukt het niet? Geen nood! Dat heeft iedereen wel eens. Bij mij lukt het ook wel eens niet. Maak dan gewoon even iets anders en maak die nail art dan op een ander moment! Dit plaatje is misschien wat overdreven maar het is eigenlijk wel waar. Nail art is gewoon een kwestie van oefenen en niemand kan het meteen! En even voor de duidelijkheid: Ik ben echt niet altijd tevreden met mijn nagels. Maar helemaal tevreden ermee worden is ook wel heel lastig!
tumblr_medacdTB0H1ru01zjo1_500_large
8. En dan de dominante hand (de hand waarmee je schrijft)! Ja dat is en blijft lastig. Vaak vragen mensen hoe ik dat doe. Dat is echt gewoon een kwestie van oefenen. En een belangrijke tip: heb er vrede mee als die hand minder mooi is dan de andere!
9. Ben je nog niet zo goed in nail art? Keep it simple! Maak het jezelf vooral niet te moeilijk! Begin met makkelijke nail arts en maak het elke keer wat moeilijker!
10. Last van een tril hand? Ook dit heb ik wel eens. Zorg dan dat beide handen (de hand waarmee je lakt en de hand die word gelakt) inclusief elleboog op een tafel liggen. Als je handen ‘zweven’ in de lucht is het veel moeilijker om ze stil te houden.
tumblr_m13d0k5PY31r79fego1_500_large
11. Laat je nagels tussen elke stap goed drogen! Hierdoor voorkom je dat de kleuren zich mengen of je een eerdere laag verpest.
12. Topcoat!
13. Veeg je het zwart van je nail art uit met de topcoat? Dat is altijd erg jammer! Laat je nagels ten eerste heel goed drogen voor je de topcoat erop doet. Zorg vervolgens dat je een dikke druppel topcoat op je kwastje hebt. Breng de topcoat het zelfde aan als de nagellak. Doordat de laag van de topcoat erg dik is hoef je niet met het kwastje over je nail art. Hierdoor veeg je het minder snel uit. Pak het kwastje daarna met vrijwel geen topcoat en haal wat topcoat van je nagels af. Doe dit wel voorzichtig. Hierdoor word de laag topcoat dunner en droogt hij sneller. Dit lijkt wat omslachtig maar dit is hoe ik het altijd doe en dit werkt bij mij het beste! Hiermee moet je misschien wel even oefenen maar daardoor heb je wel een mooie nail art!
14. Verzorging! Omdat je nagelriemen erg uitdrogen van de nagellak remover is het geen overbodige luxe om ze te verzorgen als je klaar bent met je nagels! Zelf gebruik ik van Lush Lemony Flutter. Deze is erg fijn. Ik heb een beetje van de inhoud in kleine potjes gedaan. Nu staat er een bij mijn bed (zodat ik het op kan doen voor ik ga slapen), een in mijn school tas (voor in de trein of tussenuur) en een bij mijn nagellak. Zo kan ik ze lekker vaak verzorgen! Hierdoor worden je nagels ook sterker en breken ze minder snel af!

Dit zijn de belangrijkste tips die ik voor je heb! Ik hoop dat je ze kunt gebruiken en het hierdoor makkelijker word!

tumblr_lp47p7aC6S1r04qsho1_500_large

Nog een makkelijke tip die je soms kunt gebruiken. Want wat nou als je net je nagels gelakt hebt en je bijvoorbeeld jeuk krijgt op je hoofd. Wat ik dan altijd doe (klinkt misschien een beetje raar), ik pak een dottingtool, achterkant van een kwastje of pen en ‘krab’ hiermee over het plekje waar ik jeuk heb. Zo verpest je je nagels niet en is de jeuk minder erg!

Heb jij een leuke nail art gemaakt? Mail hem dan naar me: nicenailartsblog@gmail.com! Ik vind het altijd leuk om te zien en zeker als je een nail art ‘van me’ hebt gemaakt!

Liefs, Myrthe.

Bron afbeeldingen.

5 gedachtes over “Tips voor nagels lakken en nail art!

Geef een reactie

