Wah nail art!

half stripe pagina2Wat voor nail art? Een van WAH! Dit is een nagelsalon in Londen die zelf een boek heeft met allerlei leuke nail arts en de uitleg erbij! Ik heb een nail art uitgezocht en hem na gemaakt!

Kijk je mee?

Op Instagram kon je al zien dat ik dit boek weer tevoorschijn gehaald had. Bij 100 volgers doe ik weer een leuke winactie!

Ik heb gekozen voor de ‘Half Stripe’ nail art. Het was wel moeilijk om te kiezen tussen alle leuke nail arts die erin stonden maar ik vond deze wel iets hebben!

half stripe pagina1

Hier staat uitgelegd hoe de nail art gemaakt moet worden en wat je er voor nodig hebt. Ik ben natuurlijk weer eigenwijs geweest en heb niet de kleur gebruikt die ze hier gebruikt hebben. Eigenlijk wou ik graag blauw, maar omdat ik de dag ervoor al blauw had gebruikt ging ik nu voor roze! Als jou voorkeur iets anders is kun je die kleur natuurlijk gebruiken! Verder heb je witte nagellak nodig en een zwarte striper!

half stripe

Dit is mijn nail art geworden! Een lekker fel roze kleurtje en de herkenbare strepen van de nail art! Ik vind hem erg leuk eruit zien!

half stripe tutorial

Hier is nog even een close-up van de tutorial. De tekst is in het Engels (het is een Engelstalig boek). Voor de mensen die niet zo goed Engels kunnen (0f het fijner vinden om het niet van een plaatje af te lezen) heb ik het even vertaald. Soms heb ik in cursief erbij gezet hoe ik het gedaan heb.

Stap 1: Lak elke nagel half met de kleur die je gekozen hebt. Zorg dat elke nagel een ander gedeelte gelakt is. Laat het goed drogen. Ik heb mijn nagels gewoon helemaal gelakt.

Stap 2: Lak het open gelaten gedeelte met wit. Het maakt niet uit als de lijn tussen de twee kleuren niet zo netjes is! Ik heb hier dus gewoon de helft gelakt over de vorige lak heen.

Stap 3: Met een striper of dun kwastje maak je een lijn tussen de twee kleuren.

Stap 4: Op het witte gedeelte van je nagel maak je nog een lijn in de zelfde richting als de eerste.

Stap 5: Herhaal dit met lijnen die even ver van elkaar af staan tot het witte gedeelte vol is.

Voor deze nail art heb ik gebruikt: Catrice 850 Aretha’s R-E-S-P-I-N-K, Flormar 400 (wit) en NYC 119 City Blackout.

Heb jij dit boek ook? En wat vind je van de nail art?

Liefs, Myrthe.

Geef een reactie

