Shoplog Aken! (Duitsland)

Het was weer zover! Ik ging winkelen in Duitsland. De vorige keer dat ik dit heb gedaan is nog geen maand geleden. Beide keren zijn nog i.v.m. een verjaardagscadeautje! Dan zeg ik er natuurlijk geen nee tegen. Dit keer ben ik naar Aken geweest.

Kijk je mee naar de shoplog?

In de vorige shoplog kun je zien dat ik flink los gegaan dus ik heb me nu nog (redelijk) ingehouden. Samen met mama ging ik twee dagen winkelen en eigenlijk stond er ook nog op de planning om in Valkenburg nog wat grotten of steenkolen mijnen te bekijken. Dit was pas om 12 uur mogelijk en omdat we geen zin hadden om hier zo lang op te wachten (en ik stond te springen om te shoppen) zijn we maar gaan winkelen. We zijn twee dagen in Aken geweest en hebben de tweede dag ook nog even in Maastricht geshopt.

lady gaga

Als eerst laat ik je iets zien wat ik in Maastricht gekocht heb. Ik had als kerst pakket voor stage vvv cadeaubonnen gekregen en wilde er graag een (niet al te duur) luchtje voor kopen. Mijn oog viel op het geurtje van Lady Gaga en ik vind hem wel lekker ruiken! De prijs is ook prima namelijk €24,95. Een losse parfum (van 30 ml) is even duur als deze set met een parfum van 30 ml en een douche gel van 200 ml. Je krijgt er dus eigenlijk een douche gel bij!

body scrub

Bij Sabon hebben we een Body Scrub gekocht. Mama heeft deze al eens eerder gehad maar helaas kapot laten vallen. Nu hebben we het idee om elke keer als je de douche in gaat een schepje in een klein bakje te doen. Daardoor hoef je niet met je natte handen in de douche deze pot (heel voorzichtig) vast te houden. En op deze manier hopen we dat hij langer heel bijft! Dit waren de producten uit Maastricht.

masker

De DM heeft het fijne huismerk Balea. In mijn vorige shoplog heb je hier al veel van voorbij zien komen. Nu hadden we deze maskertjes gezien. Het zijn doekjes waar het masker in zit. Deze leg je op je gezicht en laat je tien minuten zitten. Het is natuurlijk erg gemakkelijk en je hoeft je gezicht erna niet meer te wassen (of masker uit je haar te halen). Op dag een hadden we beiden zo’n maskertje gekocht en ’s avonds uitgeprobeerd in het hotel. Het beviel ons wel dus we hebben er nog een extra gehaald de volgende dag. Helaas hadden ze geen verschillende maskers (met zo’n doekje) maar alleen deze. De maskertjes kosten €0,95 per stuk.

kwastjes

Ik heb een paar goedkope kwasten gekocht. Deze waren maar €1,19 per stuk en heb ik gekocht bij Muller een soort waren huis. Of de kwaliteit goed is? Nee niet echt maar dat kun je ook niet verwachten voor die prijs. Het is gewoon handig om wat extra kwastjes te hebben.

haarverf

Ik heb echt een tip voor mensen die zelf hun haren verven! Mama heeft deze namelijk voor €2,99 gekocht. Ik heb even opgezocht via bol.com hoe duur deze in Nederland is…. De prijs lag rond de €13,-! Dat scheeld gewoon €10,-! Hoe dat kan dat deze in Duitsland dan zo goedkoop zijn weet ik niet maar mijn moeder heeft er meteen twee mee genomen.

douche

De bad en douche producten moesten er toch weer aan geloven! We hebben twee verschillende verwenbadschuim gekocht. Van de Dark Glamour hebben we ook een handzeep. Daarnaast heb ik nog een body lotion met een neutrale geur en een anti roos shampoo. Hiervan heb ik de laatste tijd namelijk veel last en ik hoop dat het hierdoor minder word! Het badschuim kost €1,75 per stuk en er zit 500 ml in. De body lotion was €1,15 voor 400 ml. De shampoo was maar €0,65 en daar zit 300 ml in. Het is dus allemaal lekker goedkoop!

anti klit

De vorige keer had ik al een andere anti klit gekocht maar omdat deze goed werkt bij beschadigd haar (mijn haar heeft het nogal zwaar gehad de afgelopen tijd *wink*) heb ik deze mee genomen. Hiervoor heb ik €1,95 betaald. Volgens mij kosten deze in Nederland rond de €5,-!

nagellak

And ofcours! Nagellak! Ik heb niet zoveel gekocht. Dit komt ook omdat er niet veel vernieuwde dingen waren. De twee lakjes van P2 waren afgeprijsd naar €0,95. De linker is een soort duochrome lakje en de andere is licht grijs. Zoals je ziet heb ik twee witte lakjes gekocht (ik ben altijd opzoek naar een goed dekkende wit voor bijvoorbeeld nail arts). Het eerste lakje is van Brilliant Nails. Een merk waar ik eigenlijk nog nooit van heb gehoord. Dit lakje is €1,29 en word verkocht bij Rossmann (drogist). Het tweede lakje is van Flormar en heb ik gekocht bij de Douglas voor €2,50. Ik ben benieuwd of deze goed dekken! Ook heb ik nog een Essence lakje gekocht uit de nieuwe collectie. Essence is in Duitsland €1,55 per lakje.

Ook heb ik nog twee broeken gekocht, een shirtje, we hebben nog vier leuke shirtjes voor mijn broertje gekocht en een voor mijn broer. Ook hebben we een mega groot kindersurprise ei gekocht, de foto hiervan kun je zien op mijn instagram.

Ik heb me weer prima vermaakt deze dagen en het was super gezellig! Dus mama bedankt voor het leuke verjaardagscadeau!

Ben jij al eens gaan shoppen in Duitsland?

Liefs, Myrthe.

2 gedachtes over “Shoplog Aken! (Duitsland)

Geef een reactie

