Pauw Nail art!

pauw7Eerder deze week zag je al mijn carnavals pakje! Ik ga dit jaar als pauw. Daar hoort natuurlijk ook een leuke nail art bij! Vandaag laat ik je die zien met uitleg hoe je die zelf kunt maken!

Kijk je mee?

Zoals ik al zei hoort bij het pakje dus gewoon een nail art! Ik heb ervoor gekozen om pauwen veren op mijn nagels te doen!

Deze keer heb ik tussendoor foto’s gemaakt van de stappen zodat je het beter kunt zien. Dat lijkt me bij deze nail art makkelijker. Voor deze nail art heb je verschillende tinten groen, goud, donker blauw en licht blauw nodig. Daarnaast heb je ook dottingtools en kleine kwastjes nodig.

Snow White 06 Sleepy

Als eerst lak je je nagels licht blauw. Ik heb gekozen voor een LE van Essence: snow white. *Klik hier* voor het artikel hiervan. Laat dit goed drogen.

pauw1

Vervolgens maak je met donker blauw een diagonale streep op je nagel. Veeg deze vervolgens uit in de vorm van een blad. Dus aan de ene kant wat breder dan bij de punt. Het is niet erg als je het licht blauwe erdoor heen ziet.

pauw2

Vervolgens doe je hetzelfde met een lichtere kleur groen. Zorg dat je de donkere kleur nog wel blijft zien.

pauw3

Als laatste doe je het nog met een licht groene kleur. Hierbij moet je dus ook de andere kleuren nog blijven zien. Je kunt er ook voor kiezen om deze stap over te slaan. Ik heb hierbij gekozen voor een groene kleur uit de NEOgeisha collectie van Catrice. Hiervan komt morgen een swatch online!

pauw4

Daarna maak je met een grote dotting tool een gouden stip op de veer. Zorg dat de stip groot is maar niet groter dan de veer.

pauw5

Deze stap hoeft ook niet perse maar is wel leuk. Als je dit doet kun je het beter doen voordat je de gouden stip op de veer hebt gedaan. Dat is makkelijker. Met een klein kwastje breng je wat flakies aan op de veer. Hierdoor krijgt het een glans effect.

pauw6

Vervolgens maak je met een donkere kleur een stip in de gouden stip. Deze moet dus wat kleiner zijn als de gouden.

pauw7

Als laatst maak je er nog een lichtere stip in. Hierdoor is je pauwenveer af! Ik vind het een erg leuke nail art omdat hij zo goed bij mijn outfit past!

pauw lakjes

De lakjes die ik hiervoor gebruikt heb zijn: Essie 774 Trophy Wife, Rimmel London 431 Gold Infusion, Essence Snow White 06 Sleepy, Golden Rose Scale Effect 06, Catrice NEOgeisha C05 Planet Tokyo, Catrice C01 Be Pool, Catrice Coolibri C05 Virgin Forest en Glitter Gal Lizard Belly 3D/Holo.

Ga jij iets doen met carnaval?

Liefs, Myrthe.

2 gedachtes over “Pauw Nail art!

Geef een reactie

