Topcoats!

topcoatsEen topcoat is erg belangrijk. Het zorgt ervoor dat je nagellak (en nail art als je die gemaakt hebt) langer blijft zitten en voor een mooie glans op je nagels. Vandaag laat ik je een aantal van mijn topcoats zien en vertel ik wat er fijn aan is en wat juist niet.

Kijk je mee?

Veel mensen zullen denken dat een topcoat gewoon een topcoat is. Dat er niet veel verschil in zit en dat het eigenlijk niet uit maakt welke je gebruikt. Maar dat is niet zo en het is best moeilijk om een goede topcoat te vinden! Daarom leek me het leuk om een aantal van mijn topcoats te laten zien en te vertellen wat ze fijn maakt of niet.

catrice

Als eerst een topcoat van Catrice. Je kunt wel zien dat ik deze gebruikt heb aan de dop. Het is ook niet echt een verkeerde topcoat. Wat Catrice over deze topcoat zegt:

‘ Een absolute must bij een nieuwe outfit: deze snel drogende en hoogglanzende top coat. De hoogwaardige en veelvuldig geteste kwaliteit van deze lak is onverslaanbaar. De lak droogt supersnel, glanst en biedt weerstand: onoverwinnelijk! ‘

Op zich klopt het wel wat ze zeggen. Hij droogt snel en heeft een mooie glans. Maar een groot nadeel aan deze topcoat is dat aan de randjes een witte laag ontstaat. Dat is erg jammer want het verpest je nail art!

EssenceDe Essence color & go topcoat. Deze is op zich prima. De prijs is natuurlijk erg fijn en de topcoat is niet slecht. Het is niet de beste topcoat die ik heb maar als je net begint met nagels lakken of nail art denk ik dat dit een goede is om mee te beginnen! Hij droogt alleen niet heel snel dus je moet wel geduld hebben als je hiermee gaat werken!

mode

Deze topcoat heb ik in Australië gekocht. Ik denk dat dat ook de reden is dat ik hem nog niet weg gegooid heb. Hij werkt namelijk niet super goed en daarom blijft je nagellak ook niet heel lang zitten. Maar ik kan hem toch niet weg gooien.

p2Ook deze topcoat is niet heel speciaal. Je nagel glanst er goed door en hij droogt redelijk snel maar ik heb niet het idee dat alles langer blijft zitten. Deze topcoat gebruik ik wel eens om nail arts te maken zoals deze.

revlonAan de hoeveelheid die nog in het flesje zit kun je wel zien dat ik hem veel gebruikt heb. Maar door het onhandige design van het flesje krijg je het laatste beetje er echt met geen mogelijkheid uit. Het enige wat je kunt doen is elke keer het flesje dicht draaien, ondersteboven houden en weer open draaien. En dat bij elke nagel. Ik vind dat niet handig en gebruik hem daarom eigenlijk niet meer. De kwaliteit van deze topcoat is wel goed. De nagellak blijft lang zitten en hij glanst mooi. Ook is hij snel droog zoals op het flesje aangegeven staat. Helaas heeft deze (net als Catrice maar wel minder) ook aan de zijkanten een witte rand. Erg jammer.

inmDe laatste en beste topcoat INM Out The Door!! Wat is dit een fijne topcoat zeg! Hij droogt ongelofelijk snel en het lijkt alsof de nagellak eronder ook sneller droogt hierdoor. Mijn nagellak blijft heel lang zitten (soms wel een week) en hij heeft een mooie glans. Je kunt aan de na vul verpakking wel zien dat ik van plan ben om deze topcoat te blijven gebruiken. Hij is gewoon ideaal. Een nadeel: hij is niet in de winkels te koop. Daarom moet je hem dus online bestellen. De kleine verpakking en de grote na vul verpakking heb ik gekocht bij PrettyPolish. Een fijne en goede website. Klik hier voor de review hiervan. Let wel op als je deze koopt. Aan alleen de na vul verpakking heb je niet zo veel. Zoals je ziet zit hier geen kwastje in. Je kunt de topcoat gewoon overgieten in het kleine flesje. Zo kun je hem ook makkelijk bijvullen wanneer hij bijna op is. De na vul verpakking staat nu in de sale bij PrettyPolish.

Welke topcoat gebruik jij?

Liefs, Myrthe

9 gedachtes over “Topcoats!

  1. een vraag altijd als ik een nail art maak doe ik er wel een topcoat over maar is het ook beter als je het op doet als je gewoon je nagels lakt want als ik top coat doe over een kleur nagellak op me nagels wordt het heel dik en als ik bijv. ergens tegenaan ga dan verpest ik me nail art of lak die ik op heb heb je een tip? xxxxxx

  2. Heeee Myrthe!
    Meestal zorgen ze ervoor dat er altijd iets meer inhoud in het flesje zit zodat je eruit krijgt waar je voor betaald, dus stel er staat op inhoud 10 ml zit er meestal een beetje meer in. Dit is zodat je er dus daadwerkelijk 10 ml uit krijgt ;) Ik weet niet of het overal bij is maar dit is mij ooit verteld. X

Geef een reactie

