Mini appeltaartjes

appels

Vandaag heb ik een heerlijk recept voor je! We hebben dit gisteren gegeten met kerst avond en het is echt super lekker!

Kijk je mee wat ik heb gemaakt?

Het zijn heerlijke mini appeltaartjes! Je hebt er niet veel voor nodig: een appeltaart mix, boter, ei, zure appels, rozijnen, kaneel en suiker.

Het is eigenlijk het zelfde als wanneer je een gewone appeltaart bakt maar met kerst vond ik het wel leuk om kleine appeltaartjes te maken. Mijn broertje vind het onder cupcakes vallen omdat ik ze gemaakt heb in vormpjes voor cakejes.

vormpje

Wij gebruiken silicone bakvormpjes van de Action. De prijs hiervan weet ik niet meer maar het was niet duur! Je hebt ze ook bij Xenos maar daar zijn ze een stuk duurder. Ik zou ze bij de Action halen dus!

De vormpjes vullen we gewoon met het deeg, laat een soort deuk in het midden zodat er nog appels enzovoorts in kunnen! Zie je mama’s mooie nagels? Deze heb ik voor haar gemaakt voor mijn Serious Request actie!

leeg en vol

Als het beslag in de vormpjes zit kun je de appels met rozijnen en kaneel hier dus in doen. Zorg dat ze niet al te vol zitten. Het is het lekkerst om de appels in hele kleine stukjes te snijden. Dit omdat de taartjes natuurlijk ook een stuk kleiner zijn.

Hierboven zie je een vormpje met alleen beslag en een met appels erin.

voor

Hierna maak je nog wat ‘streepjes’ met het beslag over de taartjes heen en vervolgens doe je hier nog wat ei overheen.

na

Zo zien ze eruit als ze net uit de oven zijn! Heerlijke kleine mini appeltaartjes! De appeltaartjes moeten er natuurlijk niet zo lang in als op het pak staat. Dit omdat ze natuurlijk een stuk sneller klaar zijn. Het slimste is om af en toe te kijken hoe ze eruit zien. De temperatuur is wel het zelfde!

met ijs

Wat super lekker is hierbij (ook bij gewone appeltaarten) is het als het een beetje afgekoeld is op je bord leggen. Zorg dat het niet te heet is zodat je niet je mond verbrand. Leg er wat ijs bij en eet dit samen op. Door de warmte van de appeltaartjes smelt het ijs een beetje, echt heel lekker!

Ga jij nog iets lekkers eten met kerst?

Liefs, Myrthe

Een gedachte over “Mini appeltaartjes

Geef een reactie

