Waterproof eyeliners testen

Vandaag laat ik jullie zien hoe je gemakkelijk kunt testen of iets echt waterproof is!

Kijk je mee hoe ik dit doe?

Bron

Ik heb wel eens gehad dat ik iets kocht waar waterproof op stond maar wanneer het regende ik met uitgelopen mascara of oogpotlood zat. Het is soms dus slim om het te testen voor dat je het artikel koopt!

Vandaag laat ik zien hoe ik het met eyeliners test. Ik heb een aantal eyeliners op mijn hand geswatched en ben daarna gaan douchen. Wanneer de eyeliner er na het douchen nog op zit is hij waterproof. Als hij een douche beurt niet overleeft is het misschien niet de handigste voor de regenachtige herfst maanden.

De eyeliners die ik getest heb zijn (van links naar rechts) 1. Essence Liquid ink 2.  Essence Liquid eyeliner 3+4. Kiko Definition Waterproof Eyeliner 5. Astor Liquid eyeliner stimulong 6. Catrice Liquid Liner 7. Sephora 8. Hema eyeliner 9. E.L.F. eyeliner.

Voordat ik in de douche ging zagen de swatches er zo uit. Op deze manier kun je ook makkelijk kijken of het mogelijk is om een dun lijntje te zetten met de eyeliners!

Tijdens het douchen was de eyeliner van astor(5) er het snelste af, deze was ook niet waterproof dus ze hebben geen loze beloftes gedaan. Deze ging er al af toen ik mijn hand onder de douche kop hield. De overige eyeliners(7+8+9) die eraf zijn gingen er pas af nadat ik er met mijn andere hand overheen wreef. Ook deze hebben niet belooft waterproof te zijn dus dit is ook wel logisch. Alle waterproof eyeliners hebben de test wel doorstaan! Ik denk dat wanneer ze een douche overleven ze het ook wel overleven als je door de regen heen moet fietsen!
Eigenlijk had ik verwacht dat de zilveren eyeliner van elf er het snelst af zou gaan maar hierdoor ben ik er dus achter gekomen dat deze het nog wel even overleefd!

Op deze manier kun je dus gemakkelijk testen of iets waterproof is en je kunt meteen zien hoe dun de lijntjes zijn die je hiermee kunt maken!

Heb jij ook wel eens een niet waterproof-waterproof artikel gehad?

2 gedachtes over “Waterproof eyeliners testen

  1. Hoi
    Ik heb wel eens een waterproof mascara gehad, die niet waterproof was. Maar kunt u zeggen welke merken u heeft gebruikt bij deze test, en of de eyeliner nog een speciale naam heeft? Ik wil graag een eyeliner gaan kopen, maar dan is het handig om te weten of deze ook echt waterproof is.

Geef een reactie

