Review CentrO Oberhausen Duitsland!

Laats was ik samen met mijn moeder gaan winkelen in Oberhausen! Erg leuk en gezellig! Vandaag schrijf ik een review over het winkel centrum CentrO!

Kijk je mee voor de  review van CentrO?

CentrO is een heel groot overdekt winkelcentrum in Oberhausen. Er zijn veel verschillende winkels dus er is voor iedereen wel iets! Er zijn 10 verschillende parkeergarages die om CentrO heen staan. Zo is er eigenlijk altijd wel plaats om je auto kwijt te kunnen. En het fijne is, je hoeft geen parkeer geld te betalen! Bij grote winkelcentra of andere plaatsen waar veel mensen naar toe gaan moet je vaak veel betalen om je auto te kunnen parkeren maar dat hoeft hier dus niet! Echt super fijn! Daarnaast is er ook een busstation bij CentrO voor als je met het openbaar vervoer gaat.

Het is natuurlijk erg handig dat alles overdekt is! Zo blijf je lekker droog tijdens het winkelen ook als het net als toen wij gingen super hard regent!

Een nadeel van een groot winkelcentrum met gratis parkeerplaats.. het is er super druk! Tenminste toen wij er waren wel. Het was toen ook op een regenachtige zaterdag. Ik denk dat dat er ook voor gezorgd heeft dat het zo druk was. De vorige keer dat ik er was ben ik op een dinsdag geweest en toen was het wel prima te doen! Dus misschien moet je gewoon niet op een zaterdag daarheen gaan.

Naast super veel leuke winkels hebben ze ook een soort eet hoek, de Coca Cola oase. Dit is een beetje in een Amerikaanse stijl gebouwd en echt super mooi! Ze hebben hier echt van alles dus je kunt er altijd wel iets vinden wat je lekker vind. Alle eettentjes zijn in een soort cirkel gebouwd en in het midden staan tafels waar je aan kunt zitten als je aan het eten bent. Boven deze tafels is een hele grote licht koepel! Dit is zo mooi! Dit doet me meer denken aan Italië!

Voor alle winkels kun je op de site van CentrO kijken! Onderaan deze pagina staan alle logo’s van winkels die in CentrO te vinden zijn.

De winkels waar ik graag naar toe wilde gaan waren: KIKODMGilly Hicks en kleding winkels.

Kiko is een erg leuk winkeltje waar ze allerlei make up verkopen! De make up is meestal niet heel duur en ik vind de kwaliteit wel erg goed! Dit is dus echt een aanrader. Bij Kiko hebben ze een heel makkelijk systeem om nagellak te swatchen. Van alle nagellak hebben ze een tester. En tussen de nagellakjes staan plakband rollen met matte plakband. Je kunt een stukje plakband op de rug van je hand plakken en dan de nagellak hierop swatchen! Dit is natuurlijk erg makkelijk omdat sommige nagellak er anders uit ziet in het potje dan hoe hij uit eindelijk op je nagels uitkomt. In de schappen van Kiko zijn ook prullenbakjes verwerkt Je kunt de plakband dus ook meteen weer weggooien.

DM is een leuke drogisterij die een beetje op de kruidvat lijkt. Alleen is de DM een stuk netter en georganiseerder. Ook hebben ze bij de DM meer make up merken, dat is natuurlijk ook erg leuk! Een maand geleden ben ik ook al wezen winkelen bij de DM bekijk hier de shoplog daarvan.

Gilly Hincks is een lingerie winkel. Deze is echt zo mooi! Van het merk zelf heb ik niets, ik ben blij met de bh’s die ik van Prima Donna koop en ondergoed van de Hunkemöller  zit ook wel goed ;). Maar de winkel is zo mooi en mysterieus! De winkel heeft geen etalages maar gewoon televisie schermen die samen een mooi beeld van bijvoorbeeld een zee tonen. Wanneer je de winkel binnen komt valt het meteen op dat het licht erg gedempt is. Er zijn dus niet overal van die bouwlampen op gericht maar gewoon subtiel licht. Dit vind ik persoonlijk erg mooi! De muren en meubels zijn allemaal zwart en dit komt natuurlijk erg mooi over met het licht. Overal liggen en hangen de producten die ze verkopen. In deze winkel hangt een hele rustgevende sfeer!
Helaas heb ik deze winkel wel over moeten slaan. Ik wilde graag foto’s maken om aan jullie te laten zien maar er stond serieus een rij voor de winkel. En dan heb ik het niet over een rij van 5 minuten, maar ik denk dat je hier toch wel een half uur tot een uur moest gaan wachten. En dat vond ik eerlijk gezegd een beetje ver gaan. Wel heel jammer natuurlijk maar ik denk dat je voor deze winkel beter op een door de weekse dag kunt gaan.

We zijn nog wel in een aantal kleding winkels geweest maar we hebben eigenlijk niets gekocht. De winkels waren allemaal erg druk en we hadden niet zoveel zin om overal zo lang in de rij te staan om iets te passen. Voor kleding winkels kun je dus ook beter op een andere dag gaan dan op een zaterdag!

CentrO is dus een erg leuk winkel centrum met veel leuke winkels en eet tentjes! Maar ik raad je  aan om niet op een zaterdag te gaan! Dan kun je wat rustiger kijken en word je niet van alle kanten gebeukt door mensen. Dat vind ik persoonlijk fijner.

De shoplog van deze leuke dag winkelen komt morgen online!

Zijn jullie al eens in CentrO wezen winkelen?

Geef een reactie

