Nagellak tag!

Deze tag is echt voor mij gemaakt! Ik zag deze voorbij komen en moest hem dus wel op mijn blog zetten! Deze tag gaat namelijk over nagellak!

Kijk je mee voor deze leuke vragen?

1. Hoeveel lakjes telt jouw stash?
Ehh.. Tsja de laatste keer dat ik ze telden waren het er 200 volgens mij. Ja dit is natuurlijk vrij veel. De meeste lakjes die ik heb zijn dan ook budget of  met een bepaalde actie gekocht. Dit scheelt natuurlijk super veel. Omdat ik veel nail arts maak is het ook wel handig om uit veel kleuren te kunnen kiezen. Anders word het al snel saai en moeilijk om iets nieuws te maken.
Nagellak is voor mij ook iets dat ik leuk vind om te sparen. De een spaart flippo’s of postzegels, ik spaar nagellak. Ik vind het heerlijk om mijn nagellakjes te sorteren en te kijken waarvoor ik ze kan gebruiken!

2. Van welk merk bezit je de meeste lakken?
Catrice staat absoluut op nummer 1! De lakjes zijn fijn en ze hebben veel leuke kleurtjes. En daarnaast zijn ze natuurlijk niet duur! Daarnaast koop ik ook redelijk veel van essence, maar dat merk vind ik toch minder fijn als Catrice. Tegenwoordig koop ik ook steeds vaker nagellak van Duitse merken. Het nadeel is dat je hiervoor wel naar Duitsland moet;)

3. Wat is de meest voorkomende kleur in je stash?
Pff ik denk toch roze? Hoewel roze niet mijn favoriete kleur is. Van blauw heb ik ook erg veel lakjes.

4. Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Ik heb de OPI spotted niet. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat ook geen €13,95 waart vind. Daarnaast heb ik de nieuwe OPI topcoat niet. Deze heeft stukjes bladgoud. Maar omdat deze maarliefst €39,95 kost ga ik deze ook niet aanschaffen. Hoe mooi en exclusief hij ook is. Ook heb ik de essence colour and change niet. Deze is niet erg duur en het effect is wel leuk. Maar ik heb genoeg stripers en kwastjes waarmee ik zelf kan kiezen welke kleur ik over mijn nagellak doe.
Daarnaast heb ik weinig grijs in mijn stash.

5. Welke nagellak draag je het meest?
Wanneer ik alleen nagellak draag zonder nail art (dit komt niet heel vaak voor) draag ik veel blauw of wat specialere kleuren met glitters, shimmers of iets anders leuks. Maar met nail art gebruik ik veel zwart en wit. De ondergrond hangt af van de nail art. Zwart en wit gebruik ik echt veel. Pas kwam ik erachter dat mijn zwart alweer bijna op is (terwijl ik die nog maar een paar maanden heb). Dus je kunt wel zeggen dat ik zwart en wit het meest draag.

6. Van welke lak blijf je je afvragen waarom je het nog niet hebt weggegooid?
Eigenlijk al mijn lakjes van elf. Hiervan heb ik er ooit een hoop gekocht (toen de lakjes van elf nog €1,- per stuk waren). Omdat ze via internet besteld moesten worden en er dus ook verzendkosten bij betaald moesten worden heb ik er toen veel gekocht. Hier heb ik spijt van want ze zijn gewoon niet fijn! Maar ik vind het dan toch zonde om ze weg te gooien. Pas was er wel een kapot gevallen toen was ik blij dat het een elf lakje was en niet een van een ander merk.

7. Gebruik je een basecoat?
Als ik een nagellak swatch maak niet, de lak gaat er dan ook binnen vijf minuten weer af. Maar wanneer ik een nail art maak die ik er een paar dagen op laat zitten doe ik er altijd een basecoat onder! Dit raad ik ook iedereen aan. Het is beter voor je nagels en je nagellak blijft er beter door zitten. Ik was er eerst ook te lui voor, maar toen ik na een tijdje naar mijn nagels keek schrok ik me dood! Ze waren niet geel maar zelfs meer oranje! Sinds ik basecoat gebruik is dit al een stuk minder geworden. Maar ik vind het niet fijn als ik zonder nagellak rond loop. Mijn nagels zelf zijn hier gewoon te verkleurd voor.

8. Gebruik je een topcoat?
Ja altijd. Ik gebruik de topcoat van INM out the door. Dit vind ik de fijnste topcoat die ik tot nu toe geprobeerd heb. Hij droogt snel en de kwaliteit is goed. Ik vind het ook erg makkelijk dat je hier gewoon een na vulling van hebt! Je hoeft dan niet elke keer een duur potje te kopen want je kunt gewoon een pot van 118ml kopen. Deze moet je gewoon overgieten in het flesje van INM deze zijn 15ml.

9. Stempelen of uit de losse hand?
Sowieso uit de losse hand! Stempelen is niet mijn ding. Ik vind het ook gewoon leuk om zelf iets te maken!

10. Hou je van glitters/shimmer of toch liever een crème finish?
Ik vind gewone lakjes het fijnst wanneer ik nail art maak. Dan heb je meestal niets aan een mooi lakje met glitters of shimmers. Maar wanneer ik alleen nagellak op doe vind ik de glitters en shimmer lakjes juist het mooist om te dragen! Alleen een kleur vind ik dan een beetje saai.

11. Voel je je kaal zonder nagellak?
Dat niet echt. Maar mijn nagels zijn wel erg lelijk zonder nagellak. En ik vind het gewoon leuk om naar mijn nagels te kijken en een leuke nail art te zien!

12. Hoeveel lakjes heb je de afgelopen week gekocht?
Deze week heb ik een bestelling binnen gekregen van Pretty Polish. Hier zaten zes mooie lakjes bij. Maar verder heb ik nog niets gekocht. Over die bestelling lezen jullie deze week meer!

Als je deze tag wilt over nemen mag dat!

Geef een reactie

