Nail art met tape!

Deze nail art is gemaakt met tape! Je kunt hier erg leuke dingen mee maken die je met kwastjes en dotting tools niet voor elkaar krijgt!

Kijk je mee hoe ik dit gedaan heb?


Voor deze nail art heb ik gebruik gemaakt van een nail art die nog op mijn nagels zat! Misschien had je dat al gezien? De nail art die op mijn nagels zat was de blauw gele nail art die ik vorige week plaatste. Het leek me wel een leuke ondergrond voor deze nail art.

Vanuit deze nail art heb ik dus verder gewerkt. Je kunt natuurlijk ook gewoon een kleur als ondergrond doen. Een felle/neon kleur lijkt me ook erg leuk!

Voor deze nail art gebruik ik geen plaatje met stappen. Hiervoor heb ik terwijl ik bezig was met het maken foto’s gemaakt van de stappen.

Ik heb gebruik gemaakt van striping tape. Deze kun je ook gebruiken voor andere nail art. Maar voor deze nail art heb ik ze er niet op laten zitten ;). Je kunt natuurlijk ook gewoon plakband in stukjes knippen. Het is slim om vast een aantal stukjes te knippen voor je aan de slag gaat. Plak deze ergens op zodat je ze makkelijk kunt pakken.

Zoals je ziet doe ik vier nagels te gelijk. Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om er een per keer te doen! Als je deze nail art maakt moet je er wel voor zorgen dat de onderste laag echt helemaal droog is! Anders mislukt de nail art meteen!

De tape plak je er gewoon onwillekeurig op. Je kunt er natuurlijk voor zorgen dat er soort figuurtjes in komen. Wel is het slim om te zorgen dat de tape goed verdeeld is!

Als de tape erop zit kun je gaan lakken! Ik heb ervoor gekozen om zwart te gebruiken. Zo lijkt het net alsof het lazers zijn in bijvoorbeeld een discotheek, dat effect vind ik wel leuk. Laat de nagellak even drogen nadat je het erop gesmeerd hebt. Maar ook weer niet te lang, dan trek je de droge nagellak ook van je nagel af. Het is best lastig om het punt te vinden wanneer je ze het beste eraf kunt halen maar oefening baart kunst! Het is handig om te onthouden welke tape je er als laatste op geplakt hebt. Wanneer de tape elkaar overlapt is het namelijk het slimst om de bovenste er als eerste af te halen!

Het is bij deze nail art wel belangrijk dat je een topcoat gebruikt. Dit omdat er door de tape allemaal puntjes uitsteken bij de zwarte nagellak. De topcoat maakt dit minder!

Voor deze nail art heb ik gebruik gemaakt van: Manhattan Lotus Effect 21G, Astor Quick ‘n Go 361 en NYC 119 City Blackout.

Wat vinden jullie van deze nail art, hergebruiken jullie ook wel eens een nail art?

6 gedachtes over “Nail art met tape!

Geef een reactie

